گنگ بیت کوین با 200 عضو از ارزهای واقعی پیشی گرفت

bitcoin-7

فارق از مسایلی مانند ورشکستگی و مشکلات رگوله شدن بیت کوین و دیگر هم قطاران دیجیتالش، تعداد ارزهای مجازی دنیا اکنون از 180 ارز واقعی شناخته شده در نقاط مختلف دنیا بیشتر است. در نزدیکی رسیدن به رکورد 200 عضو، 193 ارز مجازی در حال حاضر در سراسر اینترنت خرید و فروش می شوند، هرچندکه هیچ کدام از آنها تایید رسمی از طرف دولت یا ناظران بانکی هیچ کشوری را دارا نیستند.

آنالیز اطلاعات در دسترس در مارکتهای آنلاین پولهای مجازی نشان می دهد درحالیکه تولد بیت کوین و ارزهای مشابهش از حدود 4 سال قبل شروع شده، زایشی شگرف در 2 ماه اخیر تعداد آنها را به بیش از 2 برابر رسانده است.

جدا از بیت کوین، ریپل(Ripple)، لایت کوین(Litecoin)، آروراکوین(Auroracoin)، پیرکوین(Peercoin) و دوژ کوین(Dogcoin) نیز شاهد افزایش مستمری در حجم و ارزش بازار بوده اند. آخرینهایی که به این جمع پیوستند شامل تی کوین(Teacoin)، الین کوین(Aliencoin)، مجیک اینترنت مانی(Magic Internet Money) و هایزنبرگ(Heisenberg) هستند.

لاکسمی کوین(Laxmicoin) هندی نیز آماده شروع است درحالی که حمایت کنندگانش مشتاق هستند که دیدگاه خزانه داری هند را نیز در مورد آن بدانند. RBI(خزانه داری هند) نیز با انتشار توصیه نامه عمومی هشدار داده است که اینگونه ارزها پر ریسک بوده و بخشی از سیستم بانکی سنتی نیستند. درحالیکه بیت کوین شاهد تلاطم قیمت شدیدی بوده است، کاربران و دست اندرکاران دنبال جایگزینهای جدید دیگری هستند که امن تر باشند.

جدا از اخطارهای نهادهای قانونگذار و ریسکهای تازه ای مانند حمله هکرها به اکسچنجرهای ارزهای مجازی و پلتفرم های معاملاتی، این 193 ارز مجازی توسط موج مشتاقانی که ادعا می کنند واحدهای مجازی دارای مزایایی مانند کارمزد یا کمیسیون کمتر و سادگی انتقال در فرای مرزها هستنند حمایت می شوند.

یکی از دلایل زایش ارزهای جدید به خاطر پیچیدگیهای استخراج بیت کوین است. مشابه های جدید به نسبت بسیار ساده تر تولید می شوند. همچنین معروفیت بین کاربران و هجوم سرمایه گذاران پیشرفت ارزهای جدید را تضمین می کند. هم اکنون بیت کوین، که بیش از دو سوم حجم ارزهای مجازی را شامل می شود، به حدود قیمت 600 دلار سقوط کرده است. این درحالیست که بیت کوین پس از آنکه در اکثر ماههای سال 2013 در قیمت کمتر از 100 دلار معامله شده بود، در اواخر 2013 به قیمت عجیب 1200 دلار نیز رسید. براساس تخمینهایی که از بازار انجام می شود، ارزش کل ارزهای مجازی از حدود 13 میلیارد دلار در ابتدای امسال به کمتر از 10 میلیارد دلار رسیده است.

در انتهای دسامبر سال 2013، حدود 67 ارز مجازی در بازار وجود داشتتند درحالیکه چهار سال قبل در زمان بحبوحه بحران اقتصادی، تعداد آنها تک رقمی بود.

لینکهای مرتبط:

بیت کوین

آنچه باید در مورد بیت کوین بدانید

خرید آنلاین بیت کوین

فروش بیت کوین

تبدیل بیت کوین به سایر پولهای الکترونیک

نحوه ساخت حساب بیت کوین و کار با آن در بلاک چین

مراحل خرید آنلاین توسط بیت کوین

مرجع:Bitcoin gang nears 200-member mark; outnumber real currencies

# # # # # #

Comments are closed.